حق عادلانه مشهد از مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در مسیر احقاق هوای ۵ منطقه کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) اعزام سه تیم ارزیاب هلال احمر برای بررسی خسارت‌های زلزله بردسکن (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: تفکر بسیجی، پیشرو و گره‌گشای مشکلات است گلوله‌باران ۳۲ دقیقه‌ای مشهد با تگرگ‌های «تخم‌مرغی» در سال ۱۳۳۳ کمبود انبار، از چالش‌های زیرساختی در حوزه اموال تملیکی خراسان رضوی است طلب ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی در «مهد توس» خبری از فروشگاه‌های شیکان‌پیکان نیست | بازاری که بوی گوسفند می‌دهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی پروژه بازگشایی و احداث بولوار رضویه در مشهد با پیگیری شهرآرا بلیت متروی مشهد در نرم افزار «شهر من» ۲ هزار تومان شد بالاخره هوای کلانشهر مشهد سالم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۴) شهردار مشهد مقدس: اراده مدیریت شهری، بزرگداشت شهدا در هر محفل و محله و معبر است مدیرعامل ایران‌خودرو: قیمت‌ها افزایش پیدا نکند، به سرنوشت شرکت ارج دچار می‌شویم ارتباط وب‌سرویسی بین سازمان ثبت اسناد و شهرداری مشهد مقدس برقرار شد برآورد ۷۰۰ میلیارد تومانی از بودجه مورد نیاز برای تکمیل ایستگاه بسیج خط سه مترو مشهد عضو کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد: با فرصت ۱۰ ماهه شورا نتیجه زحمات اعضا را مشاهده می‌کنیم فرماندار مشهد: اقدام فرهنگی شهرداری در افتتاح خانه‌موزه ملک، شایسته تکریم است شهردار مشهد مقدس: خانه‌موزه ملک توجه مدیریت شهری به هویت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهر را نشان می‌دهد + فیلم معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری مشهد: در این دوره مدیریت شهری، فضای سبز بالغ بر ۵۵۰ هکتار توسعه پیدا کرده است رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: پاسداشت مفاخر مشهد از دغدغه‌های شورا و شهرداری است بهره‌برداری از خانه‌موزه ملک در باغ وکیل‌آباد مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد

  • کد خبر: ۳۲۸۲۱۴
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۹:۰۲
حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
ورودی ها و خروجی های کم عرض، کلاف ترافیک را در ابتدای بولوار حر مشهد پیچیده تر کرده است. شکل گیری بولوار قمر بنی هاشم(ع) به عنوان بازوی شرقی مصلی از بار ترافیکی این محدوده می کاهد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در پی پیام‌ها و تماس‌های ساکنان بولوار حر، حوالی ساعت یک ظهر به ورودی بولوار حر از سمت خیابان کارگر راضی می‌رسیم. تأکید مردم و ساکنان این محله بر این نکته استوار است که سر ظهر در این محدوده باشیم تا گره ترافیکی این محدوده و دردسر‌های ناشی از آن را ببینیم.

برخلاف بسیاری از معابر که شلوغی و ترافیک آن بیشتر به ساعت ۱۴ تا ۱۶ (ساعت تعطیلی ادارات و کسبه) محدود می‌شود این معبر از همان ابتدای صبح در وضعیت اشباع قرار گرفته است. صفی طولانی از خودروها، از ابتدای خروجی تا حاشیه پل شهید عباسپور امتداد یافته و خودرو‌ها با سرعتی بسیار اندک در حال حرکت‌اند. رانندگان به ناچار بار‌ها ترمز و کلاج را تکرار می‌کنند و برخی حتی خودرو را خاموش کرده‌اند.

در نقطه ورود به بولوار حر که عرض ورودی کم است، صدای بوق‌های پیاپی در فضای منطقه پیچیده است. راننده‌ها به دلیل ترافیک شدید به محض ایجاد کوچک‌ترین فاصله پای خود را روی گاز می‌گذارند تا بتوانند اندکی از مهلکه ترافیک نجات پیدا کنند. به همین دلیل گذر عابران پیاده از میان خودرو‌های متوقف شده، مخاطره آمیز به نظر می‌رسد.

در بخشی از مسیر، راننده خودرویی به سختی توانسته است از تنگنای خروجی عبور کند. تلاش راننده برای عبور از این گذر محدود سبب می‌شود که آینه بغل ماشینش به خودرو دیگر برخورد می‌کند و این شروع یک گلایه و ناراحتی است.

یک مشکل مزمن که حل نشده باقی مانده است

یکی از ساکنان ساختمان‌های مجاور پل شهید عباسپور وضعیت را این طور تشریح می‌کند: ترافیک این محدوده هر روز تکرار می‌شود. سال هاست که این مشکل را داریم، اما تاکنون هیچ گونه اقدام عملی برای گشایش مسیر یا تملک املاک صورت نگرفته است.

او در ادامه می‌گوید: شرایط به گونه‌ای شده که حتی خودرو‌های امدادی در موارد اضطراری قادر به عبور سریع از این منطقه نیستند.

در بخشی دیگر از گفت وگوها، راننده‌ای که بیش از یک دهه در مسیر‌های منتهی به بولوار حر تردد داشته، اظهار می‌کند: عرض خروجی از بولوار حر، عملا برای این حجم از ترافیک طراحی نشده است. در ساعات اوج رفت وآمد، فشار روانی و آشفتگی ترافیکی بسیار بالاست و در این میان، احتمال تصادف افزایش می‌یابد.

گلایه مشترک؛ نیاز فوری به تملک و اصلاح مسیر

مشکل محدود به یک نقطه خاص نیست، به گفته اهالی، بخش زیادی از مسیر اطراف پل شهید عباسپور و تقاطع‌های منتهی به آن مثل خیابان کارگر راضی، نیازمند عقب نشینی و بازطراحی هندسی است. آن‌ها بر این باورند که شهرداری باید با تملک املاک مجاور، شرایط را برای افزایش عرض معبر فراهم آورد.

یکی از اعضای هیئت امنای ساختمان‌های نزدیک پل در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: ما به عنوان ساکنان این منطقه، آمادگی داریم که اگر نیاز به تملک املاک باشد، همکاری لازم را انجام دهیم. این مسئله صرفاً موضوعی محلی نیست؛ کل شهروندانی که از این مسیر عبور می‌کنند درگیر مشکل شده‌اند. امیدواریم مسئولان با درک اهمیت این موضوع، از مرحله مطالعات عبور کرده و وارد مرحله اجرا شوند.

سایه سنگین تأخیر بر تصمیم گیری‌های شهری

با توجه به مشاهدات میدانی و گفت‌و‌گو‌های انجام شده، روشن است که مشکل ترافیکی در بولوار حر، یک مسئله روزمره و مستمر است، نه پدیده‌ای گذرا. در این میان، غیبت طرح‌های اجرایی بلندمدت یا حتی موقت برای تسهیل جریان عبور و مرور سبب گلایه مندی مردم شده است. در انتهای بازدید، خبرنگار ما همچنان شاهد ورود موج جدیدی از خودرو‌ها به محدوده پل شهید عباسپور بود، در حالی که خروجی‌های فعلی، نه تنها پاسخ گوی حجم تردد نبودند، بلکه در مواردی سبب انسداد کامل مسیر می‌شدند.

حل معضل ترافیک با بازگشایی بولوار قمربنی هاشم (ع)

اهالی بولوار حر و شهروندان عبوری از این منطقه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما خواسته‌ای مشترک دارند: اقدام فوری شهرداری برای اصلاح مسیر، تملک املاک مجاور و اجرای طرحی که پاسخ گوی نیاز‌های ترافیکی امروز شهر باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و شبکه مهندسی حمل و نقل شهرداری در پاسخ به خبرنگار ما به بازگشایی مسیری جدید اشاره دارد. رضا نوروزی می‌گوید: با توجه به شکل گیری بولوار قمر بنی هاشم (ع) به عنوان بازوی شرقی مصلی، بخش زیادی از ترافیک عبوری به این معبر منتقل خواهد شد. مدیرعامل سازمان مدیریت و شبکه مهندسی حمل ونقل شهرداری در ادامه بیان می‌کند: این بولوار با هدف سامان دهی به ترافیک این محدوده طراحی شده است بنابراین با بازگشایی آن از حجم ترافیک محور حر به صورت تدریجی کاسته خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->